Total Pageviews

Subscribe Here

TERIMA KASIH PEMBACA

17 June 2014

Indeks Persepsi Murid : IPM Guru Penyayang

Fokus
Data guru penyayang
Pagi hingga petang


Naik sekolah ini macam - macam pula  yang kena hantar. Okey mari kita fokus buat satu - satu. Esok dateline. Kalau kat PPW Pudu ni, semua data yang diminta oleh PPW akan dihantar ke JU dulu iaitu guru kaunseling yang dilantik untuk mengendalikan sesuatu data. bagi program guru penyayang ni kami sent pada Kak Shamsena sahaja guru kaunseling Taman Maluri. Terasa nak share disini instrumen yang terlibat
 
Bil
Pernyataan
Sangat Tidak Setuju
Tidak Setuju
Setuju
Sangat Setuju
1
Saya sering diberi perhatian oleh guru


2
Saya sering dilayan dengan baik oleh guru




3
Salam/sapaan saya sering dijawab guru




4
Saya selalu dipuji oleh guru





5
Saya sering disapa oleh guru





6
Pendapat saya sering didengar oleh guru




7
Kehadiran saya di sekolah dialu-alukan oleh guru




8
Saya sering menerima ucapan sempena hari perayaan yang saya raikan




9
Saya sering dilayan seperti anak sendiri oleh guru




10
Saya sering menerima ucapan hari lahir dari guru




11
Saya selalu menerima senyuman daripada guru




12
Kejayaan saya dihargai guru





13
Saya suka cara guru mengajar





14
Guru saya sentiasa sabar melayan tingkah laku/ karenah murid




15
Saya sangat seronok semasa berada di sekolah





Jumlah skor






Jumlah skor keseluruhan

                                       


 
INDEKS PERSEPSI MURID

 
JUM
MURID
S1
S2
S3
S4
S5
S6
100
STS
TS
S
SS
STS
TS
S
SS
STS
TS
S
SS
STS
TS
S
SS
STS
TS
S
SS
STS
TS
S
SS

5
33
42
20
5
33
42
20
0
5
85
10
13
33
30
24
7
40
30
23
10
38
29
23
S7
S8
S9
S10
S11
S12
STS
TS
S
SS
STS
TS
S
SS
STS
TS
S
SS
STS
TS
S
SS
STS
TS
S
SS
STS
TS
S
SS


87
13


85
25
16
48
24
12
36
15
27
22


87
13
5
4
59
32
S13
S14
S15

STS
TS
S
SS
STS
TS
S
SS
STS
TS
S
SS

23
37
40

27
45
28

5
87
8






SKOR INDEKS PERSEPSI MURID (IPM) TERHADAP GURU PENYAYANG

BIL
JUMLAH MURID
GURU TIDAK PENYAYANG
(SKOR 1-29)
GURU KURANG PENYAYANG
(SKOR 30-44)
GURU PENYAYANG
(skor 45-60)


100




JUMLAH
23
45
32


PERATUS IPM
32



Skor guru kurang penyayang


INSTRUMEN  PEMANTAUAN PELAKSANAAN  PROGRAM GURU PENYAYANG (GP)

NAMA SEKOLAH               : SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN CHERAS
DAERAH                               :PUDU                                                                                      NEGERI : WPKL
BIL
ITEM

YA
TIDAK
1
JAWATANKUASA PELAKSANA GURU PENYAYANG TELAH DITUBUHKAN

/

2
TAKLIMAT PERLAKSANAAN PROGRAM GURU PENYAYANG TELAH DISAMPAIKAN KEPADA SEMUA GURU
/

3
PENGURUSAN SEKOLAH DAN GURU MENYAMBUT KEHADIRAN MURID DI PINTU PAGAR
/

4
PENGURUSAN SEKOLAH DAN GURU MENGALU-ALUKAN KEPULANGAN MURID
/

5
PENGURUSAN SEKOLAH DAN GURU MEMBERI PENGHARGAAN DAN PENGIKTIRAFAN KEPADA MURID
/

6
LAYANAN GURU ADALAH MESRA SEMASA MENYAMBUT DAN MENGIRINGI MURID PULANG
/

7
SEKOLAH MENGADAKAN PROMOSI YANG SESUAI BERKAITAN DENGAN PROGRAM GURU PENYAYANG
/

8
PENERIMAAN DAN KERJASAMA GURU TERHADAP PROGRAM GURU PENYAYANG ADALAH BAIK
/






RUMUSAN GURU
INSTRUMEN PANDANGAN GURU PELAKSANAAN PROGRAM GURU PENYAYANG
DAERAH               :SMK CHERAS,  PUDU                                                                                     NEGERI : WPKL
BIL
JUMLAH
GURU
S1
S2
S3
S4
S5
S6


Y
T
Y
T
Y
T
Y
T
Y
T
Y
T

20
20

20

20

20

20

20


                                                                               
INSTRUMEN PEMANTAUAN MENGALU – ALUKAN KEHADIRAN MURID
PELAKSANAAN AMALAN GURU PENYAYANG

SEKOLAH : SMK CHERAS
DAERAH : PUDU
NEGERI : WPKL
NAMA PEMANTAU :                                                       TARIKH :                               MASA :
BIL
ITEM
YA
TIDAK
1
Keberadaan pentadbir dan guru semasa mengalu-alukan kehadiran murid di pintu masuk sekolah

a.       Pengetua
/


b.      Penolong Kanan Pentadbiran
/


c.       Penolong Kanan HEM
/


d.      Penolong Kanan Lain
/


e.      Guru Kaunseling
/


f.        Guru -guru
/


g.       Ibu Bapa

/
2
Aktiviti semasa pentadbir dan guru mengalu-alukan kehadiran murid

a.       Bersalam dengan mesra
/


b.      Berkomunikasi / menyapa dengan baik
/


c.       Menyambut dengan senyum, ceria dan gembira
/

3
Kaedah pentadbir dan guru menyambut murid

a.       Mengalu-alukan kehadiran murid dengan mesra
/


b.      Menguatkuasakan peraturan dan disiplin sekolah

/


No comments: