22 July 2014

Projek Kolaborasi Permata SMKC & ASIS

Well done Farhan!
First trial: full day fasting.

Tengah hari tadi ke SM Sains Alam Shah untuk meninjau program kolaborasi bagi student projek Permata sekolah. Ini kerana saya sendiri tidak pasti macam mana nak start sebab tak familiar dengan program yg dicetuskan oleh pengetua bagi projek Guru Muda untuk kumpulan permata ni. Hasil perbincangan dengan guru ASIS bagi mata pelajaran Sejarah, kami sepakat membuat 4 perjumpaan iaitu dua kali di ASIS dan dua kali di SMKC pada hari Ahad. Tutur tutee one by one menggunakan modul kalaborasi. Perjumpaan dengan guru fizik pula dalam kumpulan. Tutur tutee mereka melibatkan dua tutur dan beberapa tutee dalam satu kumpulan. Tetapi kelas tutur tutee Fizik pada hari Selasa malam. Manakala Biologi juga diadakan in group hari di sebelah ptg hari persekolahan. Wow memang padat jadual mereka. Belum tanya subjek Kimia dan Add Math lagi. Saya lebih tertarik idea menempatkan pelajar Permata sekolah saya untuk belajar di situ selama seminggu agar mereka dapat meninjau gaya pembelajaran dan cara berinteraksi sebagai Guru Muda. Hasil perbincangan selama dua jam dan saya dah nampak tindakan yang patut saya lakukan, balik sekolah sahaja saya bentangkan kepada boss tindakan susulan seterusnya.. dan rancang pelan strategik untuk Guru Muda

 

Telegram Channel