BIL | NAMA SEKOLAH | JUMLAH | S1 | S2 | S3 | S4 | S5 | S6 | S7 | S8 | S9 | S10 | S11 | S12 | S13 | S14 | S15 | JUMLAH | JUMLAH BESAR | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MURID | STS | TS | S | SS | STS | TS | S | SS | STS | TS | S | SS | STS | TS | S | SS | STS | TS | S | SS | STS | TS | S | SS | STS | TS | S | SS | STS | TS | S | SS | STS | TS | S | SS | STS | TS | S | SS | STS | TS | S | SS | STS | TS | S | SS | STS | TS | S | SS | STS | TS | S | SS | STS | TS | S | SS | STS | TS | S | SS | |||||
1 | SMK CHERAS | 100 | 5 | 30 | 38 | 27 | 5 | 36 | 32 | 27 | 0 | 8 | 82 | 10 | 12 | 33 | 33 | 22 | 9 | 40 | 30 | 21 | 11 | 42 | 26 | 21 | 0 | 0 | 80 | 20 | 0 | 0 | 85 | 15 | 13 | 48 | 24 | 15 | 36 | 15 | 25 | 24 | 0 | 0 | 89 | 11 | 3 | 7 | 57 | 33 | 0 | 23 | 38 | 39 | 0 | 27 | 43 | 30 | 0 | 2 | 88 | 10 | 94 | 311 | 770 | 325 | 1500 | ||
NAMA SEKOLAH | JUMLAH | SKOR | ||||||||
MURID | GURU KURANG PENYAYANG |
GURU SEDERHANA PENYAYANG |
GURU PENYAYANG | |||||||
( 1 - 29 ) | ( 30 - 44 ) | ( 45 - 60 ) | ||||||||
SMK CHERAS | 100 | 14 | 49 | 37 | ||||||
Data di atas diperolehi dari soal selidik di bawah keatas 100 responden murid.
SOAL SELIDIK
INDEKS PERSEPSI MURID (IPM)
TERHADAP GURU PENYAYANG
Item
|
Pernyataan
|
Sangat Tidak
Setuju
(1)
|
Tidak
Setuju
(2)
|
Setuju
(3)
|
Sangat
Setuju
(4)
|
1.
|
Saya
sering diberi perhatian oleh guru
|
||||
2.
|
Saya
sering dilayan dengan baik oleh guru
|
||||
3.
|
Salam/sapaan
saya sering dijawab guru
|
||||
4.
|
Saya
selalu dipuji oleh guru
|
||||
5.
|
Saya
sering disapa oleh guru
|
||||
6.
|
Pendapat
saya sering didengar guru
|
||||
7.
|
Kehadiran
saya di sekolah dialu-alukan oleh guru
|
||||
8.
|
Saya
sering menerima ucapan sempena hari perayaan yang saya raikan
|
||||
9.
|
Saya
sering dilayan seperti anak sendiri oleh guru
|
||||
10.
|
Saya
sering menerima ucapan hari lahir daripada guru
|
||||
11.
|
Saya
selalu menerima senyuman daripada guru
|
||||
12.
|
Kejayaan
saya dihargai oleh guru
|
||||
13.
|
Saya
suka cara guru mengajar
|
||||
14.
|
Guru
saya sentiasa sabar melayan tingkah laku/kerenah murid
|
||||
15.
|
Saya
sangat seronok semasa berada di sekolah
|
||||
JUMLAH SKOR
|
|||||
JUMLAH SKOR
KESELURUHAN
|
Catatan: Analisa Skor
BIL
|
SKOR
|
INDEKS PERSEPSI MURID (IPM)
|
1
|
1 – 29
|
GURU KURANG SIKAP PENYAYANG
|
2
|
30 – 44
|
GURU SEDERHANA SIKAP PENYAYANG
|
3
|
45 - 60
|
GURU BERSIKAP PENYAYANG
|
Data di bawah menunjukkan pemantauan Guru Penyayang di sekolah
BIL | NAMA SEKOLAH | ITEM | |||||||||||||||
S1 | S2 | S3 | S4 | S5 | S6 | S7 | S8 | ||||||||||
Y | T | Y | T | Y | T | Y | T | Y | T | Y | T | Y | T | Y | T | ||
1 | SMK CHERAS | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | ||||||||
Data di atas diperolehi dari instrumen pemantauan di bawah
INSTRUMEN PEMANTAUAN
PELAKSANAAN PROGRAM GURU PENYAYANG (GP)
NAMA SEKOLAH : SEKOLAH
MENENGAH KEBANGSAAN CHERAS
DAERAH :PUDU
NEGERI : WPKL
BIL
|
ITEM
|
YA
|
TIDAK
|
1
|
Jawatankuasa pelaksana guru penyayang telah ditubuhkan
|
/
|
|
2
|
Taklimat pelaksanaan program guru penyayang telah disampaikan kepada
semua guru
|
/
|
|
3
|
Pengurusan sekolah dan guru menyambut kehadiran murid di pintu pagar
|
/
|
|
4
|
Pengurusan sekolah dan guru mengalu-alukan kepulangan murid
|
/
|
|
5
|
Pengurusan sekolah dan guru memberi penghargaan dan pengiktirafan
kepada murid
|
/
|
|
6
|
Layanan guru adalah mesra semasa menyambut dan mengiringi murid
pulang
|
/
|
|
7
|
Sekolah mengadakan promosi yang sesuai berkaitan dengan program guru
penyayang
|
/
|
|
8
|
Penerimaan dan kerjasama guru terhadap program guru penyayang adalah
baik
|
/
|
LAPORAN BERGAMBAR
PROGRAM GURU PENYAYANG
Sekolah/
PPD/ JPN/ Bahagian
|
SMK
CHERAS
|
||
Program/
Aktiviti
|
SAMBUTAN
HARI GURU:
ANUGERAH GURU PENYAYANG
|
||
Objektif
|
1)
Agar dapat meraikan sambutan Hari Guru peringkat sekolah dengan memperkenalkan anugerah guru penyayang
|
||
Pengelola
|
UNIT BIMBINGAN DAN KAUNSELING
|
||
Tarikh
|
18 MEI 2015
|
||
Tempat
|
SMK CHERAS
|
||
Bilangan
Warga Pendidik Terlibat
|
120
|
||
Bilangan
Murid Terlibat
|
1300
|
||
Pengisian
|
Penyampaian
sijil dan hadiah
|
||
Salam 1 Ramadhan
Ya Allah! Jadikanlah puasaku sebagai puasa orang yang benar-benar berpuasa dan ibadah malamku sebagai ibadah yang benar-benar melakukan ibadah malam. Jagalah daku daripada tidurnya orang-orang yang lalai. Hapuskanlah dosaku, Wahai Tuhan sekelian alam! Dan ampunilah daku, Wahai Pengampun para pembuat dosa!
#doaramadhan haripertama
|