29 October 2015

Simposium Amalan dan Perkhidmatan Kaunseling Terbaik Peringkat Kebangsaan 2015


Hari ini saya ke Institut Aminuddin Baki di Bandar Enstek, Nilai, Negeri Sembilan dengan team UBK. Bertolak seawal pukul 8 pagi sambil berharap undian tidak jatuh hari ini memandangkan saya masih cuba mengawal gemuruh saya membayangkan bertanding dan membentangkan di sebuah auditorium yang besar. Feeling lain antara membentangkan untuk perkongsian seperti seminar dengan feeling untuk bertanding ni..huhu. Mujurlah undian saya kena pada esok hari. Hari ini ialah pembentangan amalan terbaik kaunseling dan disiplin untuk sekolah rendah. 

Sampai di sana dah siap pelbagai pameran dari negeri yang bertanding seumpama pameran kerjaya pula dengan masing masing membawa bahan yang bukan remeh temeh persediaannya. Maka hari ini selain dari mendengar pembentangan simposium dapatlah juga membelek perkhidmatan kaunseling dari negeri lain sama ada dari kawasan orang asli, kawasan pendalaman, kawasan bandar dengan sekolah kluster atau kawasan kampung. Semuanya memberikan panorama yang berbeza mengenai perkhidmatan kaunseling bergantung kepada keperluan di setiap sekolah tersebut. Setap kontijen negeri menghantar antara 10 hingga 12 orang untuk menyertai simposium yang ulung kali diadakan. Hari ini agenda saya melawat pameran yang diadakan untuk mengetahui dengan lebih dekat.


Control your minds
To keep fit
To keep calm













 

Telegram Channel