19 December 2016

Result PT3 SMK Cheras 2016



Tahniah diucapkan kpd murid cemerlang PT3 sekolah dan murid PT3 yg lulus iaitu
Balqis Bt Hasanudin 10A
Siti Khairunisa Bt Norshidi Fazizi 9A 


Nur Sabrina Bt Mohamad Sidek   7A
Mohamed Zulhaiqal Zulkefly        6A
Maizatul Izzah Mazuri  6A
Nik Nurul Alia Najihah Bt Rudihani 6A
Nur Nadzlinda Bt Mohamad Norizan 6A
Nur Sarah Aleesa Bt Zulkifli  6A
Annabaq Bt Aswady 6A

Semoga.terus cemerlang dalam akademik
GPS sekolah tidak memberansangkan dgn 3.95 sahaja berbanding tahun lepas 3.86. dgn 69.06 peratus mencapai tahap minimum manakala 30.94 peratus gagal. 
Peratus subjek mencapai tahap minimum 2016
Arab 100 %
KH  4  96.7 %
Pendidikan Islam 92.2%
KH 2 92.11%
Bahasa Cina 88.89%
BM Lisan 82.10%
Geografi 80.35%
BM 72.93%
Sejarah 72.25%
KH 1 71.72%
BI lisan 70.04%
BI 53.71%
Sains 49.34%
Matematik 36.24%
Dengan result sedemikian so dah boleh predict kelemahan subjek subjek tertentu untuk murid tingkatan 4 pada tahun hadapan. Motivasi untuk murid murid ini seawal bulan Januari memandangkan mereka naik ke tingkatan 4 dgn asas yg lemah terutama subjek Matematik dan Sains. 
Geng kaunselor membuka kaunter untuk murid dan ibu bapa bertanya dgn lebih lanjut mengenai hala tuju selepas PT3 aliran yg sesuai dgn result mereka. Ada murid ingin menukar aliran dan perlu disertakan dgn surat permohonan dari ibu bapa secara rasmi dan konsultasi bersama ibu bapa dan murid bagi kes pertukaran kelas yg diingini murid tetapi tidak sesuai dgn pencapaian akademik dan psikometrik murid. 
Memandangkan asas murid murid ini adalah lemah maka melangkah ke ting 4 bukanlah honeymoon year bagi mereka sebaliknya berhempas pulas menguatkan asas mereka untuk mata pelajaran Matematik dan Sains yg lebih sukar bagi persediaan SPM. Subjek ini sememangnya dikenali sbg killer subjek SPM untuk murid sekolah ini..
Buat anak anak PT3 semoga kalian sentiasa bersemangat dalam menghadapi zaman persekolahan yg sukar diputar kembali masa yg berharga ini. 

#Congrats Johan for your new future







10 comments

Semoga anak2 ini terus berusaha untuk menjadi yang lebih baik

Assalam cikgu...cikgu ada bg counseling pd pelajar di luar sekolah cikgu ker? Saya ingin bantu anak saya tapi tidak tahu bagaimana....

Assalam cikgu...cikgu ada memberi counseling pd pelajar di luar sekolah cikgu ker...saya ingin minta bantuan cikgu bantu anak saya...

Puan boleh refer entri blog saya halatuju selepas pt3 di sekolah menengah harian biasa. Mungkin dari sesi soal jawab tu, puan lebih faham mengenai halatuju anak puan. Puan nyatakan result pt3, result PBS dan result psikometriknya untuk saya bimbing.

Salam
Blog saya open pada public, saya cuba membantu sebarang persoalan walaupun murid bukan dari sekolah saya

Assalamualaikum cikgu
Anak sy adalah lepasan kolej vokasional dan mendpt Sijil vokasional malaysia..dia cuba smbg belajar di IKBN dn Giatmara ttp dia tidak diterima sbb sijil SVM yg d perolehi belum dapat pengiktirafan setaraf SPM.. Bgaimanakah cara sebaiknya anak sy berpeluang utk mrlanjutkan pelanjarannya..sekian terima kasih

Salam
Saya dimaklumkan bahawa kolej.vokasional disediakan untuk murid ke pasaran kerja sebaik graduan. Mereka perlu bekerja selama 2 tahun dan mempunyai pengalaman kerja sebelum memohon untuk melanjutkan pelajaran di indtitusi kemahiran.

Salam cikgu, boleh berikan emel address cikgu.saya GBSM Sekolah Rendah, kagum dengan kesungguhan dan komitmen yang diberikan dalam bidang B&K ini.

Salam nik

Enail rasmi saya nurhaiza.gksmkcheras@gmail.com
Selamat berkenalan😀

 

Telegram Channel